reklamyayin
Geleneksel Pazarlama İle Dijital Pazarlama Arasındaki Fark
Günümüz dünyasının dijital dünyaya evrilme konusunda hızla ilerlediğini kabul etmek gerekiyor. Bu noktada en çok tartışılan konulardan biri geleneksel pazarlama ile dijital pazarlama arasındaki fark oluyor. Geleneksel pazarlama artık hantal bir dönemi ifade etmeye başladı diyebiliriz. Dijital pazarlama ile saniyeler içerisinde anlık tepkiler alınırken geleneksel pazarlamaya olan eğilim çok ciddi oranlarda düşmüş durumdadır. Bu iki pazarlamanın temel konularda ki farkları ise şu şekildedir;
1.Ciddi Bir Maliyet Farkı
Geleneksel pazarlama oldukça yüksek maliyet oranlarına sahiptir. Bu oranlara rağmen kullanıcıya ulaşım oranı kesin sayılarla ölçülememektedir ve süreç içerisinde değişimler yapmak oldukça zordur. Dijital pazarlama maliyet olarak kendi belirlediğiniz miktarlar ile yapılabilmektedir. Aynı zamanda bu miktarlar düşük meblalar bile olsa potansiyel müşterilere ulaşma sayısında geleneksel pazarlamanın pahalı bir uygulamasından daha yüksek olabilmektedir.
2. İletişim Farkı
Geleneksel pazarlama yöntemleri ile genelde kullanıcıya reklam izletilir veya dinletilir. Bu süreçte kullanıcının tepkileri veya yorumları ise ölçülemez. Dijital pazarlama ise dijital ölçümleme sunar. Dijital ölçümleme sayesinde birçok veriye ulaşılabilir ve bu verilerle çözüm sağlanabilir. Müşterinin reklam ile ne kadar ilgilendiği, kaç yaşında olduğu, paylaşım yapıp yapmadığını, reklamı nasıl gördüğü gibi birçok farklı iletişim aracı dijital pazarlamada bulunmaktadır.
3. Zaman ve Hata Süreci
Geleneksel pazarlama süreçleri oldukça uzun zaman dilimlerinden oluşur. Bu zaman dilimleri sürecin en başında hesaplanır ve süreç içerisinde bir değişikliğe gitmek oldukça zordur hatta çoğu zaman imkansızdır. Anlık müdahaleler yapmak ise yine mümkün değildir. Dijital pazarlama süreçleri ise anlık müdahale imkanı sunar ve aynı zamanda ani kampanyalar yapabilmenizi sağlar. Bir sürecin başlatılmasını hemen sağlayabilir veya istediğiniz anda sonlandırabilirsiniz. Bu sayede gereksiz reklam harcamalarından kurtulur ve istediğiniz zamanlarda reklam çalışmaları yapabilirsiniz.
4. Tüketicilerin Ulaşım Faktörü
Geleneksel pazarlama yöntemi ile yapılan bir pazarlama sonucu müşteri tepkilerini ölçmek aylar ve hatta bazen yıllar alabilir. Bu süreç bazen işletmeye sağlıksız olarak dönebilir ve veri yetersizliği nedeni ile yanlış hamleler yapılabilir. Geleneksel pazarlama bu yönleriyle köhne bir sistemdir. Dijital pazarlama ise tüketiciler doğrudan sizinle iletişim kurabildiği dünyanın bir ucundan deneyimlerini aktarabildiği bir yöntemdir. Dijital pazarlama çözümleri bu noktada oldukça etkilidir.
5. Kapsam Alanı
Geleneksel pazarlama yöntemleri ile yapılan bir pazarlama sonucunda hangi müşteri kitlesine hitap ettiğinizi veya ne kadar büyük bir etki yarattığınıza ulaşmak imkansızdır. Bunlar üzerinde sağlıklı belirlemeler yaparak çalışmalar yapmak ise verimsiz bir yöntem olabilmektedir. Bu nedenle dijital pazarlama ile kapsamak istediğiniz alanı, yaş grubunu, cinsiyeti ve daha birçok özelliği seçerek reklam çalışmaları yapmanız mümkündür.
6. Ulaşım İmkanı
Geleneksel pazarlama günün belirli saatlerinde veya sadece belirli yöntemler ile yapılan çalışmalar sonucu dönüt verir. Dijital dünyada ise reklam yönteminizi kendiniz seçmekte özgürsünüz. Farklı yollar geliştirebilir ve bu yollar üzerinden anlık tepkiler alarak iskeletinizi belirleyebilirsiniz.
7. Dil, Deneyim ve Zenginlik
Geleneksel pazarlamada kullanılan dil ezberlenmiştir. Bu nedenle kullanıcılar bu deneyimlerden sıkılmıştır. Dijital pazarlama yöntemlerinde ise zenginlik hakimdir. İstediğiniz dili kullanabilirsiniz. Bu sizin satış politikalarınıza bağlıdır.
Dijital Pazarlama Büyüyor Mu?
Dijital Pazar büyüme oranları hızla kendini katlıyor. Sunduğu imkanları sosyal paylaşım sitelerinden daha ciddi kurum deneyimlerine kadar her yere tanıtabilen dijital pazarlama geleceğin şüphesiz pazarlama yöntemi olacaktır. Kendini yeni yeni büyütürken sürekli geliştiren dijital pazarlama aslında şuanda bile hayatın her alanına girmiş durumdadır.
Geleceğin pazarlama yöntemi tek başına dijital pazarlama olabilir.
BAŞARILARIMIZ
Projelerinizi Tamamlıyoruz...
Reklamyayin olarak ezber çözüm yolları sunmuyoruz. Bizden hizmet aldığınız taktirde bu hizmetin ne şekilde verilirse verimli olacağını sizden aldığımız bilgiler ile önemli testlerden geçiriyoruz.