reklamyayin
Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir?
Sosyal medya kullanımı her geçen gün kendini katlamaya devam ediyor. En son sosyal paylaşım sitesi facebook yaptığı açıklamada aktif kullanıcı sayısının 2.20 Milyar seviyeye geldiğini açıklamıştı. Aynı şekilde instagram, twitter ve diğer sosyal paylaşım alanlarının kullanım oranı hızla artmaya devam ediyor. Bu noktada ortaya potansiyel müşterilerine ulaşmak isteyen şirketler çıkıyor. Sosyal medya toplumun her alanında hizmet veren kuruluşlar için büyük bir reklam ağı haline gelmiş durumda. Sadece bir reklam paylaşımı ile dünyaya ulaşabilen şirketler ise bu durumdan oldukça memnun. Sosyal medya reklamcılığı sadece büyük kurumsal firmaların değil yerel hizmet veren işletmelerinde oldukça faydalarını gördüğü bir olgu. İnsanlar alışveriş tercihlerinden önce sosyal medyada mutlaka araştırma yapıyor bu araştırmalar sırasında ise yerel bir işletmeye denk gelirse mutlaka uğruyor veya firmadan direk sipariş verebiliyor. Bu durum son zamanların en çok rağmen gören işlerinden birini ortaya çıkardı; sosyal medya reklamcılığı.
Sosyal Medya Reklamı Nasıl Yapılır?
Sosyal medya reklamcılığı için ilk olarak bir hedef seçmeniz gerekmektedir. İşletmenizin türüne ve hizmet etmek istediği sektöre göre bu hedefi belirledikten sonra hedeflerinizin en çok hangi sosyal paylaşım sitelerini kullandığını belirlemeniz gerekmektedir. Bu noktada reklam ajansları hizmetinize koşabilir. Reklam ajansları sosyal medya reklamcılığı konusunda oldukça ince araştırmalar yapmakta ve birçok veriye sahip olmaktadır. Bu verilerin kullanımı ile reklam yapmak oldukça verimli hale gelmektedir. Normalde ayıracağınızdan daha düşük bir bütce ile ajanslar ile başarılı olma ihtimaliniz daha yüksektir.
Ajanslar neye dikkat eder?
– Neden reklam verdiğinize ve neye ulaşmak istediğinize
– Hedef kitlenizin tam olarak ne olduğuna
– Hedef kitlenize nasıl ulaşılacağına dair detaylara
– Reklam yayınladığınız lokasyona özel çalışmalar yapmaya
– Reklama ne kadar bütçe ayırdığınızı ve bu bütçeyi süreç içerisinde nasıl yönetebileceğinize
Bu aşamalar belirlendikten sonra bir ajans ile reklam sürecini başlatabilirsiniz. Bu süreç içerisinde çalıştığınız ajanstan raporlar alabilir ve ortak kararlar ile farklı reklam tiplerine yönebilirsiniz. Bütün bu süreci reklam ajansı yönettiği için işinize odaklanmanız ve size ulaşan potansiyel müşterileri kendine bağlamanız yapmanız gereken tek şey olacaktır. Sosyal medya reklamcılığı özen isteyen bir iş olduğu için iki işi aynı anda düzenli olarak yapmaya çalışmanız veriminizi ciddi anlamda düşürebilir.
Sosyal Medya Reklamcılığı Avantajları Nelerdir?
– Hedefinize en kolay ulaşabileceğiniz yöntemlerden biri sağladığı direk iletişim ile sosyal medya reklamcılığı olmaktadır.
– Sosyal medya reklamcılığı diğer reklam çalışmalarına oranla çok daha hızlıdır. Saatler içerisinde dönüt alma ihtimaliniz yüksektir.
– Maliyeti daha düşüktür. Normalde reklam vermek televizyon, radyo gibi kanallar yüzünden pahalı işlemlerler olurken sosyal medya ile oldukça düşük maliyetlidir.
– Sosyal medya reklamcılığı ile reklam verdiğiniz zaman reklamınızın hangi yaş grubuna ulaştığını, ne kadar tepki aldığı, erkekler mi yoksa kadınlar mı daha çok görüntüledi ve hangi lokasyondan daha çok ilgi aldı gibi parametreleri görüntüleyebilirsiniz.
– Üst maddede olan değerleri reklam vermeye başlamadan önce kendiniz belirleyebilir ve reklam hedefinizi çok daha kolay bir şekilde yapabilirsiniz. Bu sayede potansiyel müşterilerinize kolayca ulaşabilir ve sektörde çok daha hızlı bir müşteri toplama yaparak işletmenize büyük bir katkı sağlayabilirsiniz.
– Reklamın ne zaman başlayacağını ve ne zaman sonlanacağına dair ani kararlar alabilirsiniz. Bir gün öncesinden büyük bir kampanya yapıp hızlıca reklamınızı yaptıktan sonra diğer gün bu reklama son vereblirsiniz. Sosyal medya reklamcılığı size tamamen kontrol edilir bir hizmet sunar.
BAŞARILARIMIZ
Projelerinizi Tamamlıyoruz...
Reklamyayin olarak ezber çözüm yolları sunmuyoruz. Bizden hizmet aldığınız taktirde bu hizmetin ne şekilde verilirse verimli olacağını sizden aldığımız bilgiler ile önemli testlerden geçiriyoruz.